Assalamualaikum..xjwp dosa!!- haidi Takeafoto

My photo
Damansara, KL, Malaysia
What's there to say? My name is Haidi, and I'm me like only I can be. middle age of 20's, still bujang trang tang tang, much into guitar and photography. a degree holder in quantity surveyor (UTM Skudai, 2006), a project manager in this local construction industry, also a part time student @ Niosh(safety construction management) and also a freelance photographer.bla bla bla..well..life is strange, and together my friends and I live it to it's fullest.this is my life.nothing much about me..

Ads To click

welcome to my life

elevenzerooneOone..something happened...and a day i decided to blogging.....so here i am....

"To me, photography is an art of observation. It's about finding something interesting in an ordinary place..I've found it has a little to do with things you see and everything to do with the way you see them. Aware of our surroundings..and always try to give meanings of everything we see"

-my lense' s story

Well..well..here is my public first ever blog! i've been trying to picture myself holding a regular blog ever since i started reading some of the local blog about photographer..its looked fun and stuff but well, i never liked writing, so i quickly dropped the idea. blogging is not my thing, i thought. Then something really happen which i really regret i dont have any medium to rememberize it.

In spite of all this, this blog took birth on 11th jan 2010. i'll write mostly about myself, my boring life, my journey and its treasures. emm this is all exciting ! i have my very own blog

pull up a chair, lean back, relax & reminisce wif me, back to the GOOD OLD DAYS when the livin' was easy..

- HAIDI takeafoto

konco-konco

Sunday, May 1, 2011

Siti Musliha "proud of you"


Tgh ari td aku tgk melodi ckt tv3, tertengok la..lame sgt dah aku xtgk melodi ni..aku xfollow sgt la pasai artis2  ni..either local or international..aku juz tertarik dgn satu segmen dlm melodi tu..pasal Siti Musliha..maybe generasi baru bdk2 skg ni xkenal sape siti musliha ni..tp aku sure sape2 yg sebaya2 aku mesti kenal ngn siti musliha ni..seingat aku la, kite sume start kenal siti muslihah ni mase taun 95-97 dulu...mase tu aku darjah 5 darjah 6 xsilap aku la...n time tu pun die lebih kurang sebaya aku jer...lame sgt dah kite xdgr pape citer pasal siti musliha ni kan...skg umor die pun dah masuk 28 owh...cepat je ek...




Aku ase sume org tau pasal kekurangan yg ade pade die ni..Tak nak citer pasal kekurangan diri die ni..aku cume nak cite pasal bakat yg ade pada dia ni...Surely korg tau yg die ni pernah keluarkan dua album dulu..n for sure korg still igt ngn lagu die "hujan air mata"(http://www.youtube.com/watch?v=jQY6VdwHKhc&feature=player_detailpage)..selalu gak la kluar kt radio dulu2..mmg bez lagu die ni..kdg2 ase sebak je bile dgr lirik lagu die ni....


Bagi aku die ni cukup berani n aku btul2 kagum dgn keberanian die ni...dgn keadaan die mcm tu, die brani kluar dlm tv, berani hadapi dunia kt luar ni..aku sendiri pun xberani mcm die ni..God bless u Siti Musliha..






Mendung berarak
Dalam hidupku
Tak siapa tahu
Derita kalbu
Tiap jelmaan
Malam dan siang
Airmataku bagaikan hujan
* Usahlah diri ini dibezakan
Usahlah diri ini disisihkan
Kita semua
Di pentas dunia
Yang sama
** Ku sedar diri serba kekurangan
Meratap dan mencari perlindungan
Darimu insan
Ku gantung setinggi harapan
*** Pada mereka yang membantu
Redhakanlah aku
Setiap budi yang diberi
Ku bawa ke mati
**** Terima kasih
Padamu teman
Selamat tinggal
Aku ucapkan
Di malam sunyi
Yang memisahkan
Airmataku
Bagaikan hujan

1 comment:

shuhadah Zainol said...

shu ingt...time tu shu pon dlm sek rendah lg... sian dia kan... dah anak dara dia sekarang...