Assalamualaikum..xjwp dosa!!- haidi Takeafoto

My photo
Damansara, KL, Malaysia
What's there to say? My name is Haidi, and I'm me like only I can be. middle age of 20's, still bujang trang tang tang, much into guitar and photography. a degree holder in quantity surveyor (UTM Skudai, 2006), a project manager in this local construction industry, also a part time student @ Niosh(safety construction management) and also a freelance photographer.bla bla bla..well..life is strange, and together my friends and I live it to it's fullest.this is my life.nothing much about me..

Ads To click

welcome to my life

elevenzerooneOone..something happened...and a day i decided to blogging.....so here i am....

"To me, photography is an art of observation. It's about finding something interesting in an ordinary place..I've found it has a little to do with things you see and everything to do with the way you see them. Aware of our surroundings..and always try to give meanings of everything we see"

-my lense' s story

Well..well..here is my public first ever blog! i've been trying to picture myself holding a regular blog ever since i started reading some of the local blog about photographer..its looked fun and stuff but well, i never liked writing, so i quickly dropped the idea. blogging is not my thing, i thought. Then something really happen which i really regret i dont have any medium to rememberize it.

In spite of all this, this blog took birth on 11th jan 2010. i'll write mostly about myself, my boring life, my journey and its treasures. emm this is all exciting ! i have my very own blog

pull up a chair, lean back, relax & reminisce wif me, back to the GOOD OLD DAYS when the livin' was easy..

- HAIDI takeafoto

konco-konco

Monday, April 25, 2011

Child


Penat life skg ni...lain sgt dulu ngn skg...dulu senang je..ikut je memane mak bapak nak bwk kite..mintak je ape nak mintak..xde nak pk2 masalah duit ke nak savivng duit ke..tiap kali aku g memane mmg dah jadik habit aku suke sgt perhatikan org..termasukla perhatikan awek2..klu kt pantai aku usha2 gak minah2 omputeh yg berbikini yg baring2 tgh2 panas tu...bkn skodeng or mate keranjang(ade gak la sket2 je gatai tu..heh )..tp mmg dah jadi habit aku..tgk org mintak sedekah tepi jalan..tgk kapel2..tgk org berjalan..kdg2 aku senyum sorg bile tgk2 aksi2 diorg ni..
Bile aku tgk something yg bez kat mate aku ni..aku candid la sekeping dua..xleh byk2 sgt..kot2 kene pukul lak ngn subject aku tu..mane la tau die igt aku ni spy ke skodeng ke..smlm aku bukak balik folder candid dlm lappy aku ni..mmg dah byk sgt..tp aku lagi suke candid gambar budak2..bez tgk gelagat diorg ni...hepi je..teringat zmn aku penah jadik budak2 dulu...cute dulu..skg ni cute gak..tp kt perut je la cute...heh


Tp pe yg aku nmpk..budak skg dah xmcm dulu aku kecik2 la..dah moden sume..xde dah nak main2 gasing ke, tangkap ikan kat longkang ke, lastik burung ke..xde dah game2 mcm galah panjang, batu seremban, congkak, polis entry ke, aci nyorok sume tu..sume dah main play station je kt umah..kecik2 dah mintak gitar karen la, drum set la..violin..ade yg lagi advance tu siap ade facebook sendiri dah pun..padahal klu nak sign up kene above 18 xsilap aku...advance diorg ni..




Enset jgn cite la..klau depan budak2 zmn skg ni..aku nak kuarkan handphone aku pun segan..aku umor 24,25 pun still pkai handphone ikat ngn getah lagi..aku punye handphone ni setakat leh sms ngn wat kol je..diorg ni siap touch screen, wireless, 4g bagai sume ade..terlih manje dah aku ase..tp klau xbg diorg ni expose ngn mende2 cmni xleh gak.ade pro n kontra..zaman skg ni zaman technologi..klau diorg x expose dgn benda2 cmni, takut nti ketinggalan lak...tu je yg aku pikir utk adik2 aku...so aku try provide, try bg diorg expose ngn benda2 cmni..hehe baik punye la angah korg ni..


p/s : fb adik aku yg xcukup umor tu pun aku yg tolong sign up kan..heh




















No comments: