Assalamualaikum..xjwp dosa!!- haidi Takeafoto

My photo
Damansara, KL, Malaysia
What's there to say? My name is Haidi, and I'm me like only I can be. middle age of 20's, still bujang trang tang tang, much into guitar and photography. a degree holder in quantity surveyor (UTM Skudai, 2006), a project manager in this local construction industry, also a part time student @ Niosh(safety construction management) and also a freelance photographer.bla bla bla..well..life is strange, and together my friends and I live it to it's fullest.this is my life.nothing much about me..

Ads To click

welcome to my life

elevenzerooneOone..something happened...and a day i decided to blogging.....so here i am....

"To me, photography is an art of observation. It's about finding something interesting in an ordinary place..I've found it has a little to do with things you see and everything to do with the way you see them. Aware of our surroundings..and always try to give meanings of everything we see"

-my lense' s story

Well..well..here is my public first ever blog! i've been trying to picture myself holding a regular blog ever since i started reading some of the local blog about photographer..its looked fun and stuff but well, i never liked writing, so i quickly dropped the idea. blogging is not my thing, i thought. Then something really happen which i really regret i dont have any medium to rememberize it.

In spite of all this, this blog took birth on 11th jan 2010. i'll write mostly about myself, my boring life, my journey and its treasures. emm this is all exciting ! i have my very own blog

pull up a chair, lean back, relax & reminisce wif me, back to the GOOD OLD DAYS when the livin' was easy..

- HAIDI takeafoto

konco-konco

Sunday, August 8, 2010

AYAT bagi tarikh lahir koraNG!!

Mari kita tengok ape ayat yang keluar dari tarikh lahir korang....

1-Ambil ayat dari bulan korang lahir:

January--------aku sepak
February-------aku lompat atas
March-----------aku karate
April-------------aku terajang
May--------- ----aku cium
June-------------aku peluk
July--------------aku buat sardin dengan
August-----------aku makan dengan
September------aku menari dengan
October----------aku menyanyi dengan
November-------aku jelir lidah kat
December-------aku lari keliling

2-Ambil ayat dari hari lahir korang:

1------- burung hantu
2------- makluk asing
3--------public phone
4------- basikal aku
5------- lelaki salji
6------- gangster kampung
7--------mobile telefon aku
8--------hantu jepon
9--------kawan baik nenek aku
10-------kawan lembu aku
11-------cikgu lama aku
12-------kerbau ayah kawan aku
13-------ahli bomba
14-------lembu mak aku
15-------kambing ayah aku
16-------kapak mak aku
17-------cikgu matematik aku
18-------lesung batu
19------ lelaki lembut
20-------tikus adik aku
21------ mee kari adik aku
22-------Robert Pettinson
23-------pedang sakti aku
24-------kambing aku
25-------pemain bola sepak
26-------buaya
27-------ayam serama
28-------ipod aku
29-------kucing engkau
30-------kutu rayau
31-------hantu jepun


3-Ambil ayat dari hujung tahun korang di lahirkan:

1--------- di dalam kereta aku
2 ---------di atas katil engkau
3 ---------di atas motosikal
4 ---------di bawah katil
5 ---------di dalam jamban jiran aku
6 ---------di bawah jambatan
7 ---------di atas bumbung rumah
8----------masa makan atas meja
9 -------- semasa jalan2 cari kucing adik aku
0 -------- di dalam bilik tokwan


4-Ambil ayat dari color yang korang suka:

putih---------sebab aku suka macam tu
hitam--------sebab aku memang degil
Pink----------sebab aku memang terer
merah-------sebab ade suara yang bagitau aku
biru----------sebab aku seksi dan aku boleh buat
hijau---------sebab aku betul2 serius nak lakukan
Purple-------sebab ada orang suruh
kelabu-------sebab aku tak boleh control diri aku
kuning-------sebab ade orang ofer aku 10 rm
Orange------sebab aku pikir aku bijak
cokelat------sebab aku memang boleh buat
lain2---------sebab diri aku seorang ninja!

ni aku punye :

aku PELUK lesung BATU di bawah KATIL sebab aku memang boleh buat

kahkahkah!!!

korang punyee pulak... =p

11 comments:

Lovely Mommy... said...

mine: aku lompat diatas makhluk asing didalam bilik tokwan sebab aku mmg teror!!! wakakakakakak!

MaryamJamilah said...

aku menyanyi dengan Robert Pettinson di bawah jambatan sebab diri aku seorang ninja! bley tak? :p

DaHLia said...

aku jelir lidah kat lesung batu sebab aku seksi dan aku boleh buat

:P :P :P :P

Ummi Hanie said...

aku menari dgn ipod aku di bwh katil sbb aku mmg terer

hahah! :p

Elle JmDean said...

Aku peluk ahli bomba di dalam kereta aku sebab aku mmg tererrr... wakakakakakka dushhh!! ;p

mazlin said...

aku karate kapak mak aku masa makan atas meja sebab ada orang suruh????

aiya...x de lg ganas ke?? karate kapak tu...huhuhu

suzie rahman said...

aku buat sardin dgn ayam serama dibwh jmbtn sbb aku mmg terer!

haha..per mksdnya..fun..thks created!

♥ scha lalaX ♥ said...

aku buat sardin dengan kutu rayau semasa jalan jalan cari kucing adik aku sebab aku suka macam tu.

haha -.-"

panjangnya (^-^) thanks

Anonymous said...

aku lompat atas mi kari adik aku di bawah katil sbb aku betul2 serius nak lakukan

haidi takeAfoto said...

sape kah gerangan anonymous ni..sering berkunjung ke belog ku dan memberikan komen2 membina..adakah secret admire aku?ex gf aku?bekas boss aku dulu?

Anonymous said...

aku makan dengan ahli bomba di dalam jamban jiran aku sebab aku seksi dan aku boleh buat.hahahahaha tak betol ni...