Assalamualaikum..xjwp dosa!!- haidi Takeafoto

My photo
Damansara, KL, Malaysia
What's there to say? My name is Haidi, and I'm me like only I can be. middle age of 20's, still bujang trang tang tang, much into guitar and photography. a degree holder in quantity surveyor (UTM Skudai, 2006), a project manager in this local construction industry, also a part time student @ Niosh(safety construction management) and also a freelance photographer.bla bla bla..well..life is strange, and together my friends and I live it to it's fullest.this is my life.nothing much about me..

Ads To click

welcome to my life

elevenzerooneOone..something happened...and a day i decided to blogging.....so here i am....

"To me, photography is an art of observation. It's about finding something interesting in an ordinary place..I've found it has a little to do with things you see and everything to do with the way you see them. Aware of our surroundings..and always try to give meanings of everything we see"

-my lense' s story

Well..well..here is my public first ever blog! i've been trying to picture myself holding a regular blog ever since i started reading some of the local blog about photographer..its looked fun and stuff but well, i never liked writing, so i quickly dropped the idea. blogging is not my thing, i thought. Then something really happen which i really regret i dont have any medium to rememberize it.

In spite of all this, this blog took birth on 11th jan 2010. i'll write mostly about myself, my boring life, my journey and its treasures. emm this is all exciting ! i have my very own blog

pull up a chair, lean back, relax & reminisce wif me, back to the GOOD OLD DAYS when the livin' was easy..

- HAIDI takeafoto

konco-konco

Wednesday, November 10, 2010

Malam yang x bape nak terang la


Haha ni la aktiviti aku klu xde kuar g mane2..actually ni aku mase kt umh sewa bujang aku kt site jengka..kete dah basuh, bju dah basuh..so xtau nak watpe lagi..nak tgk tv aku mmg xsuke tv..haha lame giler dah aku xtgk tv..ade ape la dlm tv tu skg ek..

Dah xtau wat pe, aku pacak tripod dlm bilik ni, pacak flash kt belakang aku..click2 je la..haha saje main lighting..actually aku letak flash kt belakang aku, bkn kt depan muka aku sebab aku nak wat separating lighting kt keliling kepala aku..saje nk bg ade cahaya keliling kepala aku tu..nampka kan..kan..hehe bru mcm ade aura sket..

Dtg lak idea nak buat header baru..dah alang2 aku ade mood nk amik gmbar sendiri ni..jrg aku nak amik gmbar sendiri ni..mmg haram sumpah langsung xfotogenik..aku pun geli nak tgk muka aku sendiri dlm gmbr..haha aku nk tukar all black lak lak theme myLense'sStory ni..dah bosan lak purple je..so aku tutup lampu blik, main lighting bg sebelah muka je kene lighting..so ni la hasilnya..header baru aku..
.
.
.
Pastu aku pnggil la adik kembar aku ni pose sekali ngn aku..saje suke2..rindu lak aku ngn die..lame dah xjumpe...abaikan background yg semak samun tu ek...jgn kate bilik korg x mcm ni !!! sumpah aku x caye..aku ensem ke adik aku ensem??aku yg duduk tu..

hahah jarang2 adik kembar aku ni pkai kain pelikat
(umah sewa aku kat jengka)




13 comments:

ieda Qema said...

hahaha.. cantek gamba.. haha

cHan said...

uiks sebijik kot muka dengan adik! haha, nyway nice header! :D

Unknown said...

oh..
ada kembar ye..
seiras eik..
boleh la nyamar2 kan??

Asri Alam said...

serius gembar ni? entah2 ko pakai multiple exposure jugak ni. haha..

cun la bounce flash tu :)

BabiesMom said...

ahaha takot2 .. asal la duk dalam gelap2. bagus nyer pakai kain pelikat ni mesti solat cukup nie.. ALHAMDULILLAH

cintatehO said...

la kembar rupenye..sbijik plak 2 same..

Hunny Kitty said...

kembar kopipaste...hehehehe

zirconia said...

eleh yeye je haidi ada kembar. org sama tu kan. rambut sebijik. confirm sorang je sebenarnya. hoho

Hafidzah Hafidz said...

kehkeh..kembar btol kew? heeee~

shuhadah Zainol said...

la... mati2 ingat kamu ade adik kembar.... upanye x.. hihihihi...:p

Anonymous said...

gambar sgt2 chanteq lew..
tp nmpk cam berminyak hehehe

MiYOKO SuKi said...

syioknye ada adik kembaq...

Aleen Aiden said...

eh2,kembar kah?hu3