Assalamualaikum..xjwp dosa!!- haidi Takeafoto

My photo
Damansara, KL, Malaysia
What's there to say? My name is Haidi, and I'm me like only I can be. middle age of 20's, still bujang trang tang tang, much into guitar and photography. a degree holder in quantity surveyor (UTM Skudai, 2006), a project manager in this local construction industry, also a part time student @ Niosh(safety construction management) and also a freelance photographer.bla bla bla..well..life is strange, and together my friends and I live it to it's fullest.this is my life.nothing much about me..

Ads To click

welcome to my life

elevenzerooneOone..something happened...and a day i decided to blogging.....so here i am....

"To me, photography is an art of observation. It's about finding something interesting in an ordinary place..I've found it has a little to do with things you see and everything to do with the way you see them. Aware of our surroundings..and always try to give meanings of everything we see"

-my lense' s story

Well..well..here is my public first ever blog! i've been trying to picture myself holding a regular blog ever since i started reading some of the local blog about photographer..its looked fun and stuff but well, i never liked writing, so i quickly dropped the idea. blogging is not my thing, i thought. Then something really happen which i really regret i dont have any medium to rememberize it.

In spite of all this, this blog took birth on 11th jan 2010. i'll write mostly about myself, my boring life, my journey and its treasures. emm this is all exciting ! i have my very own blog

pull up a chair, lean back, relax & reminisce wif me, back to the GOOD OLD DAYS when the livin' was easy..

- HAIDI takeafoto

konco-konco

Monday, November 15, 2010

Penantian Satu PENYIKSAAN!!


2nd day aku kt penang...pagi td pukul 9pg dah check out hotel..nak pusing2 satu penang..street shooting..sekali la nak expose kwn aku sorg ni ngn camera..ajar2 sket..mcm la aku ni terrer sgt nak ajar org..haha

Aku xnk la cite lagi sai street shooting ni..tunggu next entry la..actually reason utama aku g penang ni nak jumpe geng2 blogger penang..ade celebrate besday..aku pn dari dulu dgn muka xmalu selalu paksa2 diorg ni ajk aku join sekali klu diorg ade wat gathering ke hape ke..hehe so diorg kesian kt aku kot, ke nyampah nak layan aku ni yg selalu xmalu invite diri sendiri so diorg pn ajak la..hehe tq korg...heheh

Aku dimaklumkan bahawasanya event celebration ni start pkul 6 ptg kt PMC (bez owhh tmpt ni..)aku pn xtau PMC ni kt ner..tekan2 GPS ade kuar..so ikut instruction GPS je la..smpai tepat pkul 5.30 kt parking PMC ni..

Satu bdn dah melekit, mandi pg td je pkul 9, pastu bantai menapak satu penang shooting..mmg hangit+hanyir+kepam satu bdn aku ase..xkn la 1st gather nak busyuk2 cmni..jatuh la martabat aku sbg jejaka macho..so tukar baju dlm kete pastu g toilet, basuh2 muka sket, gosot2 gigi sket, sembur2 HUGO XY sket kt tmpat2 yg dijangkakan busuk..mcm dah mandi siuttt..shhhh..jgn bgtau kt geng blogger penang..malu...hehe

Berikut merupakan kronologi penantian aku kt PMC tu..hahaha


5.45 PTG
Sampai PMC pkul 5.30..amik2 gmbr ostrich jap pas ala2 mandi tu... 

6.15 PTG
Mane diorg ni xsmpai lagi..layan order air madu ais ngn teh o segelas...


DEKAT2 PUKUL 7 DAH NI
Nak dekat pkul 7 dah ni..air dah nak abis ni..lepak jap layan blues jap..

7.15 MLM
Tau2 je kedai dah pasang lampu kt pokok n pondok tu..blues pn dah abis layan..pikir mase depan jap..


7.30 MLM
Blues dah layan, masa depan pn dah terlebih pikir dah..so layan mata jap..kite dtg jauh ni fit, so alang2 dah smpai kene gak tunggu smpi diorg smpai...jauh kite travel ni (ni kate2 semangat yg aku bgtau kt member aku ni, even semangat aku time ni pn dah goyang dah)

Ketaq perut dah ni..
Perut dah lapa giler2 ni..td breakfast je kt penang..

aku : akak..nak order (aku pnggil waitress)
waitress : nak order apa?
aku : nk satey aym 5, satey ostrich 5 cucuk
aku : xpe ke duk sini lame2, ngh tunggu kawan ni
waitress : laa tunggu kawan ka??lama tunggu dri ptg td lagi, kwn jauh ka? (loghat penang)
aku : xla..kami lagi jauh..kwn tu duk sini je..


7.50 mlm :

Aku ngn kwn ni mmg dah xthn, lapa sgt2..aku sms shu mintak izin nk mkn dulu..serius..sumpah lapa..shu xrply, tp aku order gak..dah xthn...hehe sorry ek shu...

Kitorang bantai nasik beriani, arnab masak pe ntah pastu ayam masak pedas tu..layan...tgh duk kusyuk mkn tu bru dpt sms...smpai gak diorg..alhamdulillah..selamat..hehe


8.10 mlm
smpai dah..sib baik ampa suma comei2..berbaloi tunggu..hehe
 Even dekat 3jam tunggu..aku siap dah bukak kasut baring kt kerusi panjang tu..tp mmg berbaloi..korg sume mmg bez..havoc abis..mmg enjoy mlm tu...sian wina xdpt join..xpe lain kali kite set lain ek..tp xmo la lewat2 cmni lagi..kesian kami...hehehe jangan ek...hehehe

11 comments:

azzey said...

haidi takeAfoto: sume tu blogger kan? Neena, Shu, Ms Titin....perjumpaan blogger yg dirancang ke nih? wonderla ada terbaca dlm blog Neena dia nak ke Penang.....:)

shuhadah Zainol said...

alahai.... sorry edy...besa la janji melayu...hahahahahaha....

apa2 pon mmg best giler mlm tu kan.... rasa cam nak kembalikan moment2 tu sekali lagi.....

thanks edy...:)

Aida Azryn said...

wah bestnye dpt meet blogger~ ;)

-anidaothman- said...

tuhlaa sapa tak suh call nida...nida pn awai sampai...jenuh canGak carik edi & fit...alih-alih depa kenyang dh..ahahahahhahah sian ampa dua..tapi sib bek belasah gak makan...kena tgg gak kami-kami nie jenuh GASTRIKK PEROT......

kami coMEl????wahhhhh TENKIU-TENKIU...edi pn apa kurangnyaa MANISSH...dhtuh mesra..suka..suka..FIT lak coMei...i Likee okess...serius ckp malam tuh jmpak tak puaih.....huhuhuhuhuhuhhu

edi, G BANDONG???? wowww bandar yg diidam-idam kan nak p..tp mcm tak lepas jaa...edi g dl lah erk...jgn lupa OLE=OLE dr sana yaa EDI..HEHEHEH

thank's edi wish my aniBesary...untuk kali ke dua....btoilah tuh tarkhnyaa....


edi turun sini HABAQ tauuu...calll kami.... kita jimba lagi sesama...

MiYOKO SuKi said...

alolololo...shiannye kt die...

mmg lama tggu tuuu...dkt 3 jam kannn....nsb baik tggu gakk, kalo tak tggu sia2 je dtg png ni...hihihi.....

haidi, jgn serik jmpa kitorg tauuu..nnti, mai sini lg....

sorrylaa, tiramisu mmg tak dan nk wat mlm tuuu...bz sgt2....hmmm..mengalahkan pm lg kannn...jgn dok ngidam tiramisu lak ye...nnti, ada rezeki, dptla mkn..hehe

Hunny Kitty said...

tak pegi ke war museum???

BabiesMom said...

mak aiiiiiiiiiii lambat lepa .. nk kena dah nie.. ahahahha.. biasa ler jalan jem kot tu haidi.. umah wina ngan PMC dekat ar (ok tipo) ahahhaa.. wehhhh menci tau gambo wina tak der.. mana aci.. tak kira tak kira haidi kena ar take pic2 wina na.. ingat en haidi 12.12.10 datang2.. sila la bawak rakan2 anda.. IKHLAS saya jemput anda n rakan2 na.. haidi nk tanya haidi ada take pic for wedding ker.. MAMA wina ngah cari photographer utk wedd abg wina.. sbb photographer yg d book TARIK DIRI saat2 genting nie.. siot toi.. so la ni duk pening plakkkkk... ehehheheh.. ingat tau datang kenduri wina.. erh tak kenduri abg wina.. ekekkee menci klu tak mai ahahahhaha XOXO

Hanis Azla said...

asalkan penantian itu berbaloi, tara hal kan nak tunggu lama pun.. Salam aidiladha..

Fane Davis said...

serius makan daging arnab yang comel tuh ??
hahhaha...ya...harus setuju..penantian sangat mensiksakan...tapi dalam masa menunggu tuh ada jugak belajar nilai sabar kan.kan...third photo tuh cun lah.KIm salam!!!

Dayana Nali said...

ahaha betol ka 2 mnunggu tlmpau lama?? :P buli p'caya ka ni??? haha

Dayana Nali said...

ahaha betol ka 2 mnunggu tlmpau lama?? :P buli p'caya ka ni??? haha